English only : Réveil musculaire.

Chaque mois, tous les élèves de l’école (maternelle, classes externalisées de l’IME, élémentaire) sont réunis sur le plateau sportif pour participer à un réveil musculaire en musique et en anglais.
Labellisée Euroscol, l’équipe enseignante met en oeuvre de nombreuses actions pour favoriser l’apprentissage de l’anglais.
Pendant 15 minutes, sous la conduite de Mme Baux, les élèves entendent les consignes en anglais et effectuent les mouvements demandés en musique.
Une bonne manière de démarrer la journée et d’associer activité physique et pratique d’une langue étrangère.

Each month on Wednesday morning, all the pupils of the school (kindergarten, outsourced classes of the IME, élémentary) are gathered on the sports platform to take part in a muscle awakening in music and in english.
Labeled Euroscol, the teaching team implements many actions to promote english learning.
During 15 minutes, under the guidance of Mrs. Baux, the students hear the instructions in English and perform the requested movements following the music.
A good way to start the school day and to combine physical activity with the practice of a foreign language.